Listing 1 - 10 of 35 << page
of 4
>>
Sort by

Book
Afvalgids 2007-2008 : juridische wegwijzer voor de Vlaamse ondernemer.
Authors: ---
ISBN: 9789046512456 9046512452 Year: 2007 Publisher: Mechelen Wolters Kluwer

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Uw handige houvast door het labyrint van de afvalwetgeving. Leefmilieu is een prioriteit, ook voor de onderneming! Dit resulteerde in een uitgebreide milieuwetgeving en een scherpe maatschappelijke controle op het doen en laten van de onderneming. De Afvalgids maakt u wegwijs in de veelheid van wetten en reglementeringen inzake het duurzaam beheer van afvalstoffen en materialen. Er wordt ingegaan op de wettelijke voorschriften die gelden voor o.a. preventie, hergebruik van grondstoffen, recyclage, energierecuperatie en veilige verwijderingsmethodes. Ook de procedures die u daarbij moet volgen, de bevoegde instanties en de sancties komen uitgebreid aan bod. Een boek dat dus duidelijk niet in de bibliotheek, maar wel op de werktafel thuishoort.In de leefmilieuwetgeving ontmoeten techniek en recht elkaar. Dit werkinstrument is dan ook geschreven door een jurist en een ingenieur. Het is precies die combinatie van juridische beslagenheid en technisch-industriële knowhow die het boek zijn diepgang en inzicht bezorgen. Beide auteurs helpen de bedrijfsleiders, milieucoördinatoren en hun adviseurs met de verplichtingen waaraan zij moeten voldoen i.v.m. vafvalstoffen (giftig afval, industrieel niet-giftig afval, afvalolie, in-, uit- en doorvoer van afvalstoffen, de Oppervlaktewaterenwet ...) De Afvalgids is het boek bij uitstek voor de vele grote en kleine ondernemingen en hun adviseurs, die vragen hebben over de legale behandeling en verwijdering van afvalwaters en afvalstoffen


Book
Afvalgids 2008-2009 : juridische wegwijzer voor de Vlaamse ondernemer.
Authors: ---
ISBN: 9789046515488 Year: 2008 Publisher: Mechelen Wolters Kluwer

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Partners & co : reflecties bij het ontwikkelen van partnerschappen tussen organisaties
Authors: ---
ISBN: 9080905216 Year: 2004 Publisher: Brussel ESF-Agentschap

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Afvalgids 2006-2007 : juridische wegwijzer voor de Vlaamse ondernemer.
Authors: ---
ISBN: 9046508641 Year: 2006 Publisher: Mechelen Kluwer

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Functional Office
Authors: ---
ISBN: 9014057709 Year: 1998 Publisher: Alphen aan den Rijn Samsom Bedrijfsinformatie

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Het grootste verschil tussen de onderneming van de toekomst en de onderneming van nu zit niet in de producten die worden geproduceerd of de machines die worden gebruikt. Juist de mensen die er werken, hoe zij werken, waarom zij werken en wat het werk voor hun betekent, maken het verschil. Desondanks is de inrichting van onze werkomgeving nog altijd gebaseerd op de denkbeelden van Henry Ford : een aaneenschakeling van kantoorcellen of vaste bureaus in vaste ruimtes. Het conventionele kantoor heeft afgedaan, betogen de auteurs, en nieuwe technologieën stellen ons in staat om anders te werken. De nieuwe werkomgeving moet de strikte grenzen doorbreken waarbinnen het werk voor meer dan honderd jaar heeft plaatsgevonden, en beter aansluiten bij de werkzaamheden van de medewerkers. De werkomgeving is niet langer begrensd door de muren van het kantoor. Het kantoor zelf moet als thuisbasis gezelliger, ontspannender en leuker worden. Functioneel en fun : een functional office.


Book
Fouten maken mag
Author:
ISBN: 901409194X Year: 2002 Publisher: Alphen aan den Rijn Kluwer

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dit boekje leert u op een goede manier omgaan met fouten. U bent tenslotte maar een mens en fouten maken is menselijk. Belangrijk is dat u de verantwoordelijkheid durft te nemen. Dat u de fout niet wegmoffelt, maar oprecht excuses aanbiedt, actief zoekt naar een oplossing en nagaat wat u ervan kunt leren. Hier leert u stapsgewijs hoe u dat het beste kunst aanpakken. Ook de leidinggevende speelt in dit proces een belangrijke rol. Wie zijn medewerkers straft voor gemaakte fouten, bereikt alleen dat zij hun fouten angstvallig voor hem verboreen houden. Als ze in plaats daarvan wel voor hun fouten durven uitkomen, geeft u hen de kans om te ontwikkelen en de dingen te verbeteren. U kunt hen daarbij helpen door hen te stimuleren zelf een oplossing te vinden en na te gaan hoe herhaling valt te voorkomen. En dat zal ook de organisatie ten goede komen.


Book
Omgaan met cultuurverschillen
Author:
ISBN: 9014091923 Year: 2002 Publisher: Alphen aan den Rijn Kluwer

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De serie 'Hoe formuleer ik het?' richt zich op communicatie op de werkvloer in bedrijven en organisaties. Dit deel richt zich op verschillen tussen allochtonen en de 'blanke Nederlanders'. De analyse van het probleem bij interculturele verschillen biedt achtergrondinformatie en vele eenvoudige tips die grote verschillen kunnen maken. De interculturele verschillen tussen mensen in teams worden behandeld, met veel aandacht voor de aanpak en manieren om de verschillen bespreekbaar te maken. Het laatste hoofdstuk richt zich op cultuurverschillen met klanten. Veel van de tips zijn niet specifiek voor interculturele zaken, maar kunnen ook waardevol zijn in uni-culturele contacten. De auteur is directeur van een interim managementbureau en gespecialiseerd in intercultureel management. Een handig boekje voor mensen die in hun werk veel contacten hebben met verschillende nationaliteiten.


Book
Van uitnodiging tot borrelpraat : communicatieve aspecten van bedrijfsfeest of personeelsuitje.
Author:
ISBN: 9014095759 Year: 2002 Publisher: Alphen aan den Rijn Kluwer

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Een boekje vol communicatieweetjes en tips, die direct praktisch toepasbaar zijn op de werkplek. De titel suggereert dat het alleen over feestjes gaat, dat is niet het geval; communicatie is in dit boekje breder uitgewerkt. Door de opzet (steeds een fout en een goed voorbeeld naast elkaar) wordt snel duidelijk waar het verschil zit en wat het effect is van de verschillende communicatievormen. De verschillende thema's zijn: duidelijkheid, actief en motiverend taalgebruik, onderhandelen en afspraken maken, gesproken en geschreven taal en eenvoudige taal en korte zinnen gebruiken. Al deze onderwerpen worden behandeld aan de hand van voorbeelden die te maken hebben met bedrijfsfeestjes, jubilea en personeelsuitjes. Het taalgebruik is helder en de opzet overzichtelijk. De schrijfster is NLP-master en dat is te merken aan de aandacht en zorgvuldigheid die zij aan de woordkeus besteedt.


Book
Vergaderen.
Author:
ISBN: 9013005519 Year: 2003 Publisher: Alphen aan den Rijn Kluwer

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De voorzitter van een vergadering heeft geen gemakkelijke taak. Hij bepaalt de structuur, houdt doelen en prioriteiten in de gaten, zorgt ervoor dat de vergadering efficiënt verloopt, vat samen en maakt heldere afspraken. Dit boek gaat in op de verbale vaardigheden die daarbij van pas kunnen komen. Hoe leid je vergaderpunten doelgericht in? Wat zeg je als dingen door elkaar heen gaan lopen, als bijvoorbeeld deelnemers al een beslissing willen forceren terwijl de brainstormfase nog niet voorbij is? Hoe houd je veelpraters en zeurpieten op vriendelijke wijze bij de les en zorg je dat stille deelnemers ook hun bijdrage leveren aan de discussie? Hoe reageer je op onderling gepraat en menings- verschillen? Kortom, een uitermate praktisch boek voor iedere voorzitter die efficiënter wil vergaderen in minder tijd.


Book
Interculturele omgangsvormen
Author:
ISBN: 9013006744 Year: 2003 Publisher: Alphen aan den Rijn Kluwer

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In dit boekje wordt gepoogd aan de hand van drie thema's (verjaardag, zakenbezoek en intimiteiten) de interculturele communicatie op de werkvloer te verbeteren. Het boekje verscheen in een serie over communicatie op de werkvloer. Helaas is het boekje te dun om echt op het onderwerp in te gaan. Daarom blijft het bij algemene gespreksvaardigheden als ik-boodschappen. Ieder thema wordt ingeleid met een casus. Dan volgen mogelijke reacties en de effecten daarvan. Na een advies over de juiste aanpak is er afsluitend een grappige 'not to do list'. Voor iedereen op de werkvloer voor wie dit thema nieuw is.

Listing 1 - 10 of 35 << page
of 4
>>
Sort by